Contact   Imprint   Advertising   Guidelines

Search found 1445 matches

Go to advanced search

by FLandOBX
Sun Sep 27, 2020 3:44 pm
Forum: Kitesurfing
Topic: Adding LEI kites to my Soul 15m
Replies: 4
Views: 277

Re: Adding LEI kites to my Soul 15m

....The question for you is which is more important looping or a kite with great hang-time? If you want kites that give you similar performance to the Soul look at high aspect ratio kites like FS Boost, Ozone Edge, North Orbit, Core XR6.... ^ ^ ^ This. The Edge & Cabrinha Apollo (now out of product...
by FLandOBX
Tue Sep 22, 2020 1:41 pm
Forum: Kitesurfing
Topic: OBX Flooding
Replies: 8
Views: 796

OBX Flooding

The OBX are getting significant ocean surges from Hurricane Teddy, which is hundreds of miles out in the Atlantic Ocean. Access to the island has been closed for a few days, but should be restored this afternoon. The attached drone video was taken yesterday (9-21-2020) in Rodanthe and shows the ocea...
by FLandOBX
Mon Sep 21, 2020 12:19 pm
Forum: Hydrofoil
Topic: Foilers that switch to TT above 15-16 knots
Replies: 13
Views: 835

Re: Foilers that switch to TT above 15-16 knots

Janus wrote:
Mon Sep 21, 2020 9:45 am
imho there is nothing wrong on your 12 & 9 m.. in 15/16 kts that 12m is fine.
just get a 7m for the upper wind range.
I agree. Get a 7m.....that will cover the upper wind ranges for both your foilboard and twintip riding.
by FLandOBX
Mon Sep 14, 2020 12:38 pm
Forum: Foil Kites
Topic: Self launch and self land option
Replies: 76
Views: 4657

Re: Self launch and self land option

Never tried it but when i get the change im gonna try to lower the kite at the side of the window and pull the lower frontline in. This works for LEI also in very high winds, dunno if it works for the foil but hey! lifes a box of chocolates aint it? With an LEI, I often self-land by lowering the ki...
by FLandOBX
Sun Sep 13, 2020 9:20 pm
Forum: Kitesurfing
Topic: Kite foiling is dying sooo fast
Replies: 80
Views: 5335

Re: Kite foiling is dying sooo fast

.....It seems that getting on the foil with a wing does require quite a bit of wind (much easier with a kite).... IMHO, this is the reason winging will never replace kite foiling. Today, I had a nice, relaxing light wind kite foiling session with my 10 meter FS Soul. The only other people on the wa...
by FLandOBX
Sun Sep 13, 2020 9:08 pm
Forum: Kitesurfing
Topic: Leading edge repair
Replies: 4
Views: 204

Re: Leading edge repair

Easy/fast/probably-work-out-fine fix : - if the bad scuff/near-tear is close enough to reach from the access zipper, clean the area around the damage inside and outside with isopropyl alcohol & dry - cut a patch of Dacron sailtape about 5 cm longer than the scuff and 7 - 8 cm wide - install the pat...
by FLandOBX
Sat Sep 12, 2020 7:22 pm
Forum: Kitesurfing
Topic: Moving down TT size?
Replies: 1
Views: 233

Re: Moving down TT size?

Yes. Do it. Of course, it's best to try before you buy, if possible. I'm 6'2" 178 lbs and my go-to board is 132 x 41. Your riding style sounds conducive to holding down bigger kites for more hooked-in power; the smaller board will let you do that. In general, a smaller board is more manageable for a...
by FLandOBX
Fri Sep 11, 2020 10:49 pm
Forum: Videos
Topic: Passing under a low bridge
Replies: 3
Views: 508

Re: Passing under a low bridge

Sooooo sketchy. Don't try this at home!
by FLandOBX
Fri Sep 11, 2020 10:45 pm
Forum: Kitesurfing
Topic: Kite foiling is dying sooo fast
Replies: 80
Views: 5335

Re: Kite foiling is dying sooo fast

Watched this through skiing, telemarking, snowboarding, etc. The older folks always get mad at the new toys not because it’s new and different but because it’s ‘dangerous’. What they miss is it’s not the new toys that are dangerous but because everyone they see using it are beginners and they are i...
by FLandOBX
Fri Sep 11, 2020 1:14 pm
Forum: Kitesurfing
Topic: Foam grab rails for board offs
Replies: 25
Views: 777

Re: Foam grab rails for board offs

I've used rubber tie-down straps (cut off ends, size and glue). They are higher profile than surf pads (easier to grab, but more likely to pop off during slides and some other tricks). https://www.homedepot.com/p/Bon-Tool-9-in-Rubber-Ties-10-pack-84-479/304287112?MERCH=REC-_-plpbrowse_multi-_-NA-_-3...

Go to advanced search