Contact   Imprint   Advertising   Guidelines

New (used) Panish A-15

For all foil kite riders
nothing2seehere
Very Frequent Poster
Posts: 747
Joined: Fri Jun 27, 2014 3:25 pm
Kiting since: 2020
Weight: 75
Local Beach: Calshot, Hayling, Meon - Southcoast UK
Gear: Duotone Rebel, Ocean rodeo jester, Airush Ultra, shinn boards
Brand Affiliation: None
Has thanked: 25 times
Been thanked: 56 times

Re: New (used) Panish A-15

Postby nothing2seehere » Thu Jun 11, 2020 10:16 am

I haven't come across the 'other mod'? What is it?

S2000kitesurfer
Medium Poster
Posts: 86
Joined: Wed Jul 17, 2019 6:50 pm
Local Beach: Poole sandbanks
Favorite Beaches: Mauritius le morne
Fuerteventura
Sardinia
Style: Moved to foiling
Gear: Flysurfer soul.
Brand Affiliation: None
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: New (used) Panish A-15

Postby S2000kitesurfer » Thu Jun 11, 2020 10:17 am

Jackomixer has transformed the kites.
The 12m genesis at 64kg I've used in one session from 7 picking up to 22 knots 0 depower on a 1500 gong surf wing learning to tack onto toeside I was so comfortable 😍.

User avatar
Bille
Very Frequent Poster
Posts: 3597
Joined: Sun Sep 04, 2011 5:37 pm
Local Beach: Lake Mohave
Gear: Ozone Edge
Brand Affiliation: Barz Optics
Jaybar Dynabar V7
Has thanked: 65 times
Been thanked: 73 times

Re: New (used) Panish A-15

Postby Bille » Thu Jun 11, 2020 10:28 am

Well i found out how to make the wind blow 25 ,for a week, in Las Vegas :
buy a light wind kite ! :lol:

Finally got to use the A-15,15m, last night in the park ; flew it
stock in 3 to 5 mph, on 27m lines, and on the bar off my Ozone 13m Edge.

I can't do up-loops on a PL Venom, in that light of wind, but this kite
never complained , and pulled like a truck while doing it ; maybe because
it is made with the ultra-light fabric ?

Only real complaint i got, is that i'd make a 2 : 1 pulley bar to
give it a longer sheeting ability ; the guy who sold it to me, he
gave me one , but i really wanted to try it stock first.

Tomorrow i head to lake Mead with it , in full stock mode ; no Mods
till i try it out in the water first.

So far, i'm quite Happy with my purchase ; gonna Paypal the seller
enough money to buy a 15-pk of good beer !! :thumb:

Bille

merl
Frequent Poster
Posts: 340
Joined: Tue May 15, 2007 8:43 pm
Gear: RL kitefoil
Newind split wave

CA Pulsion 12m
FS Peak 4 5m
Gong strutted 9m
Slingshot SST 7m
Gong strutwave 5m
OR Razor 4m
Brand Affiliation: None
Location: West Sweden
Has thanked: 42 times
Been thanked: 17 times

Re: New (used) Panish A-15

Postby merl » Thu Jun 11, 2020 10:43 am

nothing2seehere wrote:
Thu Jun 11, 2020 10:16 am
I haven't come across the 'other mod'? What is it?
It's from he-who-must-not-be-named (a clever chap for sure), in one of his many guises.
viewtopic.php?f=197&t=2406564
These users thanked the author merl for the post:
nothing2seehere (Thu Jun 11, 2020 11:44 am)
Rating: 8.33%

Matty V
Rare Poster
Posts: 46
Joined: Mon Mar 23, 2020 2:24 pm
Kiting since: 1998
Gear: Home made
Brand Affiliation: None
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: New (used) Panish A-15

Postby Matty V » Thu Jun 11, 2020 1:46 pm

merl wrote:
Thu Jun 11, 2020 8:07 am
Matty V wrote:
Thu Jun 11, 2020 7:50 am

How does the mod get double depower?
The standard bridle has four rows, A, B, C, Z ( Z at the trailing edge). Moving the bar away 4 cm causes Z to move 4 units, C 2 units and B 1 units. After the mod, moving the bar away 4 units moves C 4 units and B 2 units so that roughly speaking the angle of attack of the kite essentially changes twice as quickly
So the same amount of depower but over a shorter bar movement.

S2000kitesurfer
Medium Poster
Posts: 86
Joined: Wed Jul 17, 2019 6:50 pm
Local Beach: Poole sandbanks
Favorite Beaches: Mauritius le morne
Fuerteventura
Sardinia
Style: Moved to foiling
Gear: Flysurfer soul.
Brand Affiliation: None
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: New (used) Panish A-15

Postby S2000kitesurfer » Thu Jun 11, 2020 6:30 pm

Bille wrote:
Thu Jun 11, 2020 10:28 am
Well i found out how to make the wind blow 25 ,for a week, in Las Vegas :
buy a light wind kite ! :lol:

Finally got to use the A-15,15m, last night in the park ; flew it
stock in 3 to 5 mph, on 27m lines, and on the bar off my Ozone 13m Edge.

I can't do up-loops on a PL Venom, in that light of wind, but this kite
never complained , and pulled like a truck while doing it ; maybe because
it is made with the ultra-light fabric ?

Only real complaint i got, is that i'd make a 2 : 1 pulley bar to
give it a longer sheeting ability ; the guy who sold it to me, he
gave me one , but i really wanted to try it stock first.

Tomorrow i head to lake Mead with it , in full stock mode ; no Mods
till i try it out in the water first.

So far, i'm quite Happy with my purchase ; gonna Paypal the seller
enough money to buy a 15-pk of good beer !! :thumb:

Bille
Trust me I've done all the testing without the jackomixer the kite will not have enough depower and turn very slowly.

Also you might need to extend the very wingtip connection by 6cm👍
These users thanked the author S2000kitesurfer for the post (total 2):
kriskris (Fri Jun 12, 2020 2:26 pm) • esme (Sat Jun 13, 2020 10:57 pm)
Rating: 16.67%

User avatar
Bille
Very Frequent Poster
Posts: 3597
Joined: Sun Sep 04, 2011 5:37 pm
Local Beach: Lake Mohave
Gear: Ozone Edge
Brand Affiliation: Barz Optics
Jaybar Dynabar V7
Has thanked: 65 times
Been thanked: 73 times

Re: New (used) Panish A-15

Postby Bille » Fri Jun 12, 2020 3:01 am

S2000kitesurfer wrote:
Thu Jun 11, 2020 6:30 pm

...

Trust me I've done all the testing without the jackomixer the kite will not have enough depower and turn very slowly.
...
Also you might need to extend the very wingtip connection by 6cm👍
I do trust Ya ; just wanted to know how the mods affected the kite,

I got Skunked today ; so im gonna do that Jack-O-Mod now, and head
back to the park tonight.

Thanks tor the wing-tip suggestion ; i'll fly it first with the Jack-O Mod
then to the tip mod tomorrow.

OK --- I'm a fly by the numbers sorta guy ; don't got that natural FEEL
you guys do , so i gotta know the , "Why" for everything , i do.

Bille

Matty V
Rare Poster
Posts: 46
Joined: Mon Mar 23, 2020 2:24 pm
Kiting since: 1998
Gear: Home made
Brand Affiliation: None
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: New (used) Panish A-15

Postby Matty V » Fri Jun 12, 2020 10:36 am

S2000kitesurfer wrote:
Thu Jun 11, 2020 6:30 pm
Bille wrote:
Thu Jun 11, 2020 10:28 am
Well i found out how to make the wind blow 25 ,for a week, in Las Vegas :
buy a light wind kite ! :lol:

Finally got to use the A-15,15m, last night in the park ; flew it
stock in 3 to 5 mph, on 27m lines, and on the bar off my Ozone 13m Edge.

I can't do up-loops on a PL Venom, in that light of wind, but this kite
never complained , and pulled like a truck while doing it ; maybe because
it is made with the ultra-light fabric ?

Only real complaint i got, is that i'd make a 2 : 1 pulley bar to
give it a longer sheeting ability ; the guy who sold it to me, he
gave me one , but i really wanted to try it stock first.

Tomorrow i head to lake Mead with it , in full stock mode ; no Mods
till i try it out in the water first.

So far, i'm quite Happy with my purchase ; gonna Paypal the seller
enough money to buy a 15-pk of good beer !! :thumb:

Bille
Trust me I've done all the testing without the jackomixer the kite will not have enough depower and turn very slowly.

Also you might need to extend the very wingtip connection by 6cm👍
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

kriskris
Medium Poster
Posts: 65
Joined: Wed Nov 21, 2012 1:32 am
Kiting since: 2003
Weight: 162
Local Beach: Crack Park
Style: Foil
Gear: 633 Onda/42" Dwarfcraft, Peak4 5m, Core Section 6m, 9m
Brand Affiliation: None
Location: Satellite Beach, FL
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: New (used) Panish A-15

Postby kriskris » Fri Jun 12, 2020 2:26 pm

I have never tried A15 with jackpmixer mod. I used it stock and with 2:1 pulley bar as it was suggested on this forum. It provided longer bar sheeting ability and faster turning. Although you have to get used to kite "loose" behaviour when you fly with pulley bar. If Jackomixer does the same thing I would definitely give it a try. Once you extend sheeting of this kite it is a very good piece of equipment IMHO. Thanks Bille hope you like it! Please report your findings. Kristof :cheers:
These users thanked the author kriskris for the post:
Bille (Fri Jun 12, 2020 3:57 pm)
Rating: 8.33%

User avatar
Bille
Very Frequent Poster
Posts: 3597
Joined: Sun Sep 04, 2011 5:37 pm
Local Beach: Lake Mohave
Gear: Ozone Edge
Brand Affiliation: Barz Optics
Jaybar Dynabar V7
Has thanked: 65 times
Been thanked: 73 times

Re: New (used) Panish A-15

Postby Bille » Fri Jun 12, 2020 4:12 pm

kriskris wrote:
Fri Jun 12, 2020 2:26 pm
...
Once you extend sheeting of this kite it is a very good piece of equipment IMHO. Thanks Bille hope you like it! Please report your findings. Kristof :cheers:
YEP !! :thumb: :thumb:


Thanks : Bille


Return to “Foil Kites”

Who is online

Users browsing this forum: alekbelia, bohme and 6 guests